Insomnia

Har inte fått en blund i natt, utan har varit klarvaken. Hur i hela världen ska detta gå? När klockan var 5 och jag fortfarande inte sovit gick jag upp. Har istället ägnat en stund åt morgonyoga i ett försök att göra något positivt av att jag är vaken tidigt.

Sen har jag haft gott om tid att tänka i natt. Inser att det börjar bli lite för mycket inbokat framöver, vilket resulterar i att jag inte kan stänga av hjärnan nog för att somna. Inser att jag behöver skala bort grejer och har legat och funderat på vad. 

Egentligen är det inte mycket saker inbokade, utifrån hur det varit tidigare. Men sedan min utmattning så har jag en helt annan referensram än tidigare. Så ska försöka få bort ca hälften av det inbokade. Ska även be de närmsta om hjälp att göra detta. Annars tror jag det kommer att gå rakt neråt på nytt.

För dagen ska jag försöka flexa ut tidigare och gå hem och sova. Vet faktiskt inte hur detta ska gå. Men bara migränen håller sig borta så ska det nog gå bra. Den tenderar ju annars att dyka upp så snart jag är ur balans i kroppen. Men ska försöka göra det bästa av dagen i alla fall! Nu frukost med favoritteet!


rememberthiis.blogg.se
2016-02-08 @ 10:36:15
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Ser gott ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0