Hur är det med dig?

Ni vet den där frågorna som man artigt frågar någon man träffar. Hur är det idag? Hur mår du? Har du haft en bra helg? Osv.. Tycker de är så otroligt jobbiga, framförallt när jag inte mår riktigt bra.

Har precis gått upp i arbetstid för några veckor sedan och det går uppriktigt sagt inte helt smärtfritt. Många symptom på mitt utmattningssyndrom har börjat komma tillbaka igen. Minnet börjar svika, humöret går ner och orken är inte riktigt där. Vet inte hur länge jag bör kämpa på innan jag ger upp och minskar i arbetstid igen. Vill helst slippa det.

Men dessa frågor blir så otroligt jobbiga när jag inte mår helt hundra. Hur ska man svara när det inte är ens närmsta vänner? Jotack, det är bara bra. Eller: jo, helgen har varit bra. Eller ska man helt enkelt vara helt ärlig? Mår inte riktigt bra idag. Eller: nä, det har inte varit någon bra helg.

Det jobbiga är ju bara om man inte mår bra flera dagar i rad. Vill inte vara en negativ energi som drar ner andra. Samtidigt orkar jag inte hålla på och göra mig till hela tiden. Så vad ska man egentligen svara?

Vet att alla bara frågar av omtanke, så blir egentligen glad över att de bryr sig. Är bara så otroligt svåra frågor för mig. Hade gärna fått lite mer specifika frågor istället, som: vad har du gjort i helgen? Vill du med på fika? Eller andra frågor där jag slipper känna mig dålig över att jag inte mår bra. Men som sagt, är ändå väldigt glad över att folk bryr sig.


anonym
2016-04-18 @ 15:32:18

Hej! Jag gillar din blogg
Jag har haft problem med magen i nästan hela mitt liv och har testat olika dieter fram och tillbaka.
Tycker din kost ser intressan ut


Nu till min fråga. Jag är sugen på att testa och äta som du gör men jag är väldigt underviktig och vill inte gå ner mer. Har du gått ner i vikt något och isåfall hur mkt?


mvh/ Afrosvensken

Svar: Vad kul att du tycker det! :) Jag gick ner drygt 12 kg de första månaderna, sedan stannade det av nästan helt när jag nådde vad jag ser som min idealvikt.

Många säger att LCHF är viktstabiliserande, alltså att man som underviktig går upp och överviktig går ner. Kan inte svara på om det stämmer, men du kanske kan googla runt lite?

Lycka till i alla fall! :)
Kicki

anonym
2016-04-30 @ 20:18:29

Ja, har också hört att det ska vara viktstabiliserande så ska testa mig fram!:)

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0