Lycklig och trött

De senaste dagarna har jag mått riktigt bra både i kropp och själ. Tror faktiskt att järnet börjar stärka min kropp, känner mig framför allt mer fysiskt stark. Magen är nästan helt bra nu igen, trots att jag inte fått till det helt hundra med maten. Har ätit mer liberal LCHF med max 100 g kolhydrater per dag, oftast betydligt mindre. Egentligen brukar jag äta mer strikt och ligga under 20 g per dag. Men har helt enkelt haft ett sockerberoende som vaknade till när jag var dålig som inte är helt bortmotat.

Jag är dock väldigt nöjd med att ändå inte ha gjort sämre val än jag gjort. Vid ett par tillfällen har jag ätit chips, men nu är det över en vecka sedan. Annars har jag iaf bara ätit bra och naturlig mat. Mitt största kolhydratintag har kommit från ärtor och frysta bär. Har även blivit nån enstaka frukt. Men förr så hade jag inte tänkt så. Jag hade istället tänkt att allt ändå varit förlorat då jag misslyckats och ätit massa godis. Så är det inte nu. Ska successivt försöka få ner kolhydratmängden igen. Men känner ingen jättepress, utan det får ta den tid det tar.

Psykiskt börjar jag också känna mig framför allt gladare. Jag börjar få tillbaka lusten att hitta på saker, vilket känns väldigt bra. Jag har dock kvar en viss mental trötthet, som kommer främst på eftermiddagarna och som gör att jag bara vill sova. Men som sagt, känner ändå att allt går åt helt rätt håll. 

Bild från fin promenad:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0