Avsteg på helgen?

De senaste veckorna har jag unnat mig lite extra varje helg. Har fortsatt hålla mig borta från gluten och mjölkprodukter, men har blivit både chips, LCHF-gott och bär. Har dessutom småätit en del mellan måltiderna. Har dessutom varit så hela helgerna.

Sen har det varit väldigt svårt att ladda om när måndagen kommit. Så i måndags fortsatte jag på samma spår. Sen märkte jag att huvudvärk och illamående smög sig på. En stund senare var migränattacker ett faktum. Lyckades förstå vad som var på gång i tidigare skede än vanligt. Så efter 12 timmar i ett mörkt och tyst rum började jag känna mig bättre. Var som vanligt lite matt dagarna efter, men inte alls lika illa som vanligt.

Migrän är något som jag oftast får när kroppen är i obalans. När jag inte skött framför allt sömn, men även kost och övrigt så bra som jag behöver. Och ju sämre jag äter, ju sämre sköter jag sömn. Vilket leder till en ond spiral. 

Min plan inför kommande helg är att försöka att inte göra några avsteg från LCHF. Inte för att jag tror att mindre avsteg är någon egentlig fara, utan för att jag har svårt att stanna vid mindre avsteg. Och det är helt enkelt inte värt att må om jag gjort nu i början av veckan.

De senaste dagarna har jag skött kostn riktigt bra och även börjat få ordning på sömnen. Känner direkt att jag mår mycket bättre. Magen fortsätter också att sköta sig bra tycker jag. Så nu är jag tillbaka på banan igen.

Här kommer en lunchbild. Stekt torsk med grönsaker och massa hemmagjord majonnäs med stenbitsrom. Mums!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0