Våga be om hjälp + dagens lunch

Har under lång tid ställt höga krav på mig själv och varit min egen hårdaste domare. Jag har i detta ställt krav på att jag borde klara mig själv. Ville inte besvära andra genom att be om hjälp.

Så nu tränar jag på detta. Tränar på att be om hjälp när jag behöver. 

Har precis gått upp till 75% arbete, så nu är det inte mycket sjukskrivning kvar. Det fungerar än så länge inte helt smärtfritt. Framför allt saknar jag mina lediga onsdagar, då jag kunde sova hela dagen. Idag fungerade det bra att jobba hela förmiddagen. Jag kände mig både skärpt och med i matchen. Men efter lunch kunde jag nästan inte få ihop 1+1 (för att överdriva en aning). Så jag bad om hjälp, bad kollegor hjälpa sådant som jag annars klarar själv, sånt som jag inte brukar behöva hjälp med. Och underbara som de är är det inget problem. 

Sen har jag varit helt slut nu när jag kommit hem. Så jag har bett om hjälp. Har fått ligga hela tiden efter jobbet och ligger fortfarande ensam och tar det lugnt. Sen hade jag säkert kunnat pressa mig lite till, med risk att må ännu sämre imorgon.

Känner mig otroligt tacksam över att jag har människor runt mig som vill hjälpa mig. Känner mig både glad och tacksam att jag nu vågar/kan med att be om hjälp. Känner mig också glad att jag inte dömer mig själv för detta. För ett år sedan hade jag definitivt tyckt att jag var svag. Nu känner jag inte så. Tror terapin och mitt eget arbete med mig själv börjar hjälpa.

Dagens lunch, en favorit i repris, enkel currygryta med kycklinglårfilé. Mums!


Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

gott

a n n i k a
2016-02-10 @ 20:11:52
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0