Börjar äntligen må bättre

Efter att ha barrikaderat mig i sängen de senaste dagarna och bara sovit, så börjar jag äntligen må bättre. Det slog över helt i måndags kväll då febern kom tillbaka samtidigt som kraftig huvudvärk och kräkningar. Något som ledde till att jag knappt åt på hela måndagen och mycket sparsamt under tisdagen. Det är först idag som jag börjat kunna äta lite mer och känna hunger.

Har varit riktigt kusligt hur dåligt jag mått. En stund var jag övertygad om att det var något allvarligt fel på mig och övervägde till och med att åka in akut. Hela, hela jag var helt ur balans. Men som tur är har det vänt. Vet inte om det är biverkningar av järnet, kolitmagen, annan sjukdom eller allmän obalans som orsakat detta. Men mådde riktigt, riktigt dåligt. 

Har i alla fall bara ätit riktigt magsnäll och naturlig mat. Igår mestadels tomatsoppa, idag mer snäll LCHF-mat med kycklinggryta till lunch och kokt torsk med hemmagjord majonnäs till middag (se bild):

Magen börjar också bli på bättre humör. Diarréerna har avtagit och är nu nästan helt bra, däremot lite blod istället. Försöker att bara göra sånt jag mår bra av nu. Äta riktigt bra, ta bort stress (har varit mycket i mitt huvud det senaste), vila mycket och bara ta hand om mig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0