Utmattning och att hantera extra händelser

Enda sedan jag blev sjukskriven har jag haft väldigt svårt att hantera när det blir extra händelser som dyker upp. Att vara utmattad som det så fint kallas gör att jag saknar extra resurser när det blir lite mer än vanligt,

De senaste veckorna har varit så. Det har varit kalas, presentinköp, släkt på besök m.m. Allt i sig väldigt roligt, men för min del svårt att orka med. Det var på samma sätt runt jul. Jag klarar helt enkelt inte av att hantera detta.

Detta har resulterat i att jag mått sådär senaste veckorna. Precis som innan jag blev sjukskriven så hanterar jag att ha för mycket med att sluta bry mig om mig själv. Jag har struntar i promenader, ätit dåligt och avvikit från min kostplan. Något som i sig skapar en negativ spiral, där jag mår dåligt över hur jag behandlar mig själv.

Så nu behöver jag åter försöka sänka kraven på mig själv, åter vara snäll mot mig själv och åter försöka hitta tillbaks till den balans jag tidigare haft.

Bild från dagens promenad som jag tvingade mig ut på:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lyckligaste livet - LCHF mot ulcerös kolit

Är en småbarnsmamma som efter att ha kraschat av stress försöker finna balans och må bra igen. Försöker med kost, motion och inre sökande att hitta dit. Äter sedan augusti 2015 mjölkfri LCHF-kost, främst för att läka ut den ulcerös kolit (kronisk tarmsjukdom) som jag nyligen fått veta att jag har, men även för att må bättre psykiskt. Är just nu sjukskriven för utmattning och gör allt för att bli bra igen.

RSS 2.0